Google Søgeoptimering

Google Søgeoptimering handler stort set bare om hvordan du optimerer din hjemmeside til at ranke godt i google, ganske ligesom jeg har til hensigt at gøre med denne artikle om google søgeoptimering.

Der er visse ting der helst skal være på plads når man arbejder med søgemaskineoptimering, og det gælder uanset om du arbejder med google søgeoptimering, eller du optimerer dine sider til yahoo, bing eller en helt tredje søgemaskine.

Søgeoptimering på google giver nye kunder

Når man laver tilstrækkelig og god google søgeoptimering, opnår man at flere kunder finder en igennem søgemaskinerne, og hvis man gør sit arbejde ordentligt får man også flere kunder ud af det.
Det er derfor vigtigt at du ikke alene fokuserer på at optimere dine sider til google eller en af de andre søgemaskiner, det er også ekstremt vigtigt at du når du har nået en rimelig trafikmængde der flyder igennem dit site, at du så optimerer flowet på din side til at dine besøgende gør hvad du forventer af dem.

Google søgeoptimering og konvertering

Det jeg hentyder til ovenfor er at du skal konverteringsoptimere dine sider sådan at dine besøgende før de rette impulser til at foretage de handlinger der er penge værd på dine sider.
Eksempelvis kunne det være at det for dig var vigtigt at dine kunder tilmeldte sig et nyhedsbrev, og derfor flytter du tilmeldingsformularen lidt rundt på din side, sådan at den selvfølgelig stadig er pæn, men specielt fordi du skal finde ud af hvor den oftest bliver opdaget, og benyttet. Derudover kan du lege med teksterne, størrelsen af de enkelte elementer og lign, så du får mest muligt ud af e besøgende du har skaffet via god google søgeoptimering.

Google søgeoptimering – basale komponenter

Og hvad mener jeg så lige med basale komponenter? Jo ser du, når du optimerer dine sider til google, er der visse elementer som googles søgerobot kigger efter, og hvis de er der fra starten af ranker dine sider langt nemmere end de gør hvis de mangler.

Så når du optimerer dine sider, så sørg for at benytte headers H!;H2,H3 som er overskrifter, rangeret efter vigtighed. På den måde er det nemmere for søgemaskinerne at forstå dit indhold.
Du kan også benytte elementer såsom kursiv eller fed tekst i forbindelse med dit hovedsøgeord ligesom jeg gør her: Google søgeoptimering det er endnu en måde hvorpå du fortæller google hvilke ord der er vigtige på den enkelte side.

Der er masser af andre ting du kan gøe for at søgeoptimere til google, men jeg vil gemme noget til at andet indlæg, og ikke bruge alt krudtet i dette indlæg.

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *